Уряд затвердив нову редакцію Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних. Цей документ приведено у відповідність до законодавчих новацій, запроваджених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 р. № 1797. Останнім, зокрема, унесено низку змін до порядку адміністрування ПДВ, запроваджено механізм зупинення реєстрації податкових накладних у ЄРПН, істотно розширено функції «Електронного кабінету платника податків», законодавчо встановлено визначення поняття «Єдиний реєстр податкових накладних» тощо.

Саме ці зміни й були враховані в новому Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 р. № 341 (даліПорядок ведення ЄРПН). Такий документ набрав чинності 20 травня 2017 року (опубліковано в "Урядовому кур'єрі" за 20.05.2017 р. № 92).

Зокрема новим Порядком ведення ЄРПН визначено перелік перевірок, які здійснюватимуться в автоматизованому режимі після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС, а саме:

  • відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
  • чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
  • реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
  • дотримання вимог, установлених п. 192.1 та п. 201.10 ПКУ;
  • наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ПКУ;
  • наявності суми ПДВ відповідно до п.п. 2001.3 і 2001.9 ПКУ (для податкових накладних і/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);
  • наявності в ЄРПН відомостей, що містяться в податковій накладній, яка коригується;
  • факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
  • відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ПКУ;
  • дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 р. № 852-IV, «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами таких перевірок формуватиметься квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Так, п.п. 17–19 Порядку ведення ЄРПН урегульовано порядок формування квитанції про зупинення реєстрації, реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Із 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року процедури, визначені п.п. 17–19 Порядку ведення ЄРПН, здійснюються без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»