Мінфін закликає Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики утриматися від реєстрації законопроектів, спрямованих на можливе скасування повноцінної роботи автоматичної системи зупинення реєстрації податкових накладних з ознаками фіктивності, мовляв, це ставить під загрозу автоматичне відшкодування ПДВ.

Утім незрозуміло, про яке автоматичне відшкодування ПДВ може йтися. Адже його було скасовано ще на початку 2016 року. Тепер же без податкової перевірки ніхто бюджетне відшкодування ПДВ не здійснює (див. матеріал «Як із 01.01.2017 р. змінився порядок бюджетного відшкодування» газети № 17/2017).

Незважаючи на це, мінфінівці навели ще й 4 причини, чому не можна скасовувати систему блокування податкових накладних/розрахунків коригування, а саме:

1. Скасування автоматичної системи зупинення реєстрації податкових накладних з ознаками фіктивності призведе до прямих втрат бюджету. Наразі в системі зупинено податкових накладних на 3 млрд грн, по яких платники не звернулися до ДФС щодо підтвердження операції. 70% від цієї суми — платники з критично високим рівнем ризику (несплата податків, відсутність працівників, за даними ДФС — замішані у схемах тощо). Система фактично попередила можливі втрати бюджету в розмірі 3 млрд грн. Закладений у систему алгоритм виконує поставлене завдання та зупиняє реєстрацію «схемних» податкових накладних, які становлять левову частку всіх зупинених податкових накладних.

2. Повернення до ручного зупинення реєстрації податкових накладних — це зрив автоматичного відшкодування ПДВ. Наразі кожна накладна, що пройшла систему ризиків, гарантує реальність операції. У разі скасування роботи системи зупинення реєстрації накладних, у середньостроковій перспективі, відшкодування ПДВ в автоматичному режимі без додаткових перевірок стане неможливим. За таких умов буде повернена відповідальність за протиправні дії третіх осіб.

3. Скасування роботи системи призведе до зменшення росту надходжень ПДВ до бюджету. Результат роботи системи — значний ріст нарахувань із ПДВ. Якщо роботу системи буде скасовано, конвертаційні центри знову почнуть працювати в значних масштабах, використовуючи схеми з фіктивним ПДВ. На початку року ці суми сягали 1 млрд грн на місяць.

4. Скасування системи означає повернення до корупційного механізму «ручного» управління договорами (розірвання договорів). Розірвання договорів про надання звітності в електронному вигляді повністю паралізує всю діяльність підприємства, навіть ту, що не пов’язана з ПДВ.

Для того щоб аргументувати власну позицію, Мінфін підготував презентацію з аналізом роботи Системи моніторингу ризиків із ПДВ та потенційними наслідками її скасування.

Таке повідомлення опубліковано на офіційному веб-сайті Мінфіну.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»