21 березня відбулося обговорення критеріїв для системи ризиків ПДВ, які напрацювала ДФС. Про це повідомляє прес-служба Мінфіну.

ДФС попередньо узгоджує ці критерії з Мінфіном та публікує на офіційному веб-сайті.

Нова система моніторингу критерв оцінки ризиків передбачає чотири етапи:

Перший етап. Відсікаючий критерій:

  • операції з постачання товарів (послуг) кінцевому споживачу та/або які звільнені від оподаткування;
  • обсяг постачання менше 500 тис.грн. та якщо керівник є директором менше ніж у 3-х платників ПДВ;
  • податкове навантаження більше 3%.

Якщо податкова накладна/розрахунок коригування задовольняє одну з умов, то вона реєструється в Реєстрі податкових накладних. Якщо ж ні, то податкова накладна чи розрахунок коригування переходить на другий етап перевірки.

Другий етап перевірки. Контроль ознак ризиковості платника:

  • платник податків, зареєстрований на викрадені, втрачені документи, зареєстровані на неіснуючих, померлих, безвісти зниклих осіб тощо.

Якщо платник податку задовольняє одну з умов, то податкова накладна/розрахунок коригування зупиняється.

Якщо ж ні, то податкова накладна/розрахунок коригування переходить на третій етап перевірки.

Третій етап перевірки. Моніторинг відповідності показникам, за яким визначається позитивна податкова історія платника.

Якщо платник не відповідає жодній умові позитивної податкової історії платника податкова накладна/розрахунок коригування переходить на четвертий етап перевірки. У разі відповідності податкова накладна реєструється.

Четвертий етап перевірки. Контроль ознак ризиковості операції:

Якщо виконується одна із зазначених умов, то така податкова накладна/розрахунок коригування зупиняється.

Під час зустрічі представники бізнесу та експерти обговорили запропоновані критерії та внесли свої зауваження щодо критеріїв, які було враховано ДФС. Для оперативного реагування та упередження розкрадання ПДВ критерії будуть постійно переглядати та за потреби додавати нові.

Що потрібно знати реальному сектору бізнесу для пришвидшення розблокування податкових накладних:

Запроваджується електронний реєстр зупинених податкових накладних, в якому платник в он-лайн режимі зможе знайти інформацію щодо розгляду та статусу зупинених податкових накладних. Це рішення робить процес прозорішим.

Допрацьована форма рішення про відмову в реєстрації. Зокрема, в рішенні буде зазначатися чітка вмотивована підстава відмови. У випадку ненадання та/або надання документів, які складені з порушенням законодавства, у формі буде зазначатися конкретний документ, якого це стосується.

Якщо рішення Комісій не зареєстровані протягом п’яти (для накладних з обсягом понад 30 млн.грн семи) робочих днів, зупинена податкова накладна/ розрахунок коригування реєструється в автоматичному режимі.

Скарги на рішення Комісій подаються в електронному вигляді.

Встановлені критерії ризиковості платника, ризиковості операції та показники по яким визначається позитивна податкова історія платника публікуються на офіційному веб-сайті ДФС. З ними можна ознайомитися у новині «Блокування ПН: розроблено критерії ризиковості та показники за якими визначається позитивна податкова історія».

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»