Напередодні Нового року діти з нетерпінням чекають на подарунки. У цьому чарівництві можуть узяти участь не лише їхні батьки. Які подарунки під ялинку можна отримати для своїх дітей від підприємств або профспілок, чи оподатковуватимуться вони та як відобразити їх в обліку? Про це — далі

Підприємство чи профспілка може придбати новорічні подарунки для дітей за рахунок власних коштів. Порядок і розміри фінансування на такі цілі слід прописати в колективному договорі, укладеному на підприємстві, або врахувати в кошторисі витрат профспілки.

Звільнення від оподаткування дитячих подарунків

Нині лишається чинним у період із 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року Закон України «Про звільнення від оподаткування коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей і на придбання дитячих святкових подарунків» від 30.11.2000 р. № 2117-III (даліЗакон № 2117), який звільняє новорічні подарунки від оподаткування.

Нагадаємо

Дитячі святкові подарунки слід тлумачити як набори товарів, що містять лише кондитерські вироби, іграшки вітчизняного виробництва та фрукти загальною вартістю не більш як 8% від прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленого законом станом на 1 січня звітного податкового року.

(ст. 4 Закону № 2117)

Тобто неоподатковуваний розмір дитячих святкових подарунків, наданих у період із 15.11.2018 по 30.11.2018, становить 147,28 грн (1841 грн × 8%), а в період із 01.12.2018 по 31.12.2018153,68 грн (1921 грн × 8%).

Щодо неоподатковуваного розміру дитячих подарунків, які надаватимуться в період із 01.01.2019 по 15.01.2019, то, зважаючи на нещодавно ухвалений законопроект про Держбюджет на 2019 рік, цей розмір і надалі становитиме 153,68 грн.

Розгляньмо, які саме податкові пільги надані державою платникам податків.

Податок на прибуток. Згідно зі ст. 1 Закону № 2117, суми коштів, які перераховуються платниками податків на придбання дитячих святкових подарунків органам державної влади, місцевого самоврядування, громадським (у т.ч. профспілковим) організаціям і створеним ними закладам освіти, охорони здоров’я та культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів, включаються до складу податкових витрат, але тільки в розмірі, що не перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього (звітного) періоду. А ось із 2015 року р. ІІІ ПКУ, присвячений податку на прибуток, не оперує таким терміном, як «витрати». База оподаткування податком на прибуток визначається виходячи з бухгалтерського фінрезультату й коригується на різниці (якщо підприємство застосовує різниці) (п. 134.1 ПКУ).

Нагадаємо

Без застосування різниць можуть визначати базу оподаткування податком на прибуток ті підприємства, у яких за останній рік бухдохід не перевищує 20 млн грн. Тобто фактично норма Закону № 2117 не застосовується.

Що ж із податком на прибуток?