(коментар до Законів України від 08.11.2018 р. № 2611-VIII та № 2612-VIII)

Сьогодні ми поговоримо про ті зміни до законодавства, які, на думку депутатів, мали б вирішити нарешті проблему «євроблях» і привести у цій темі все до ладу. Чи вдалося це зробити, питання не дуже вдячне, адже самі «євробляхери» явно не вдоволені отриманим результатом. Утім Закони є, і їх доведеться виконувати

Передусім нагадаємо, що йдеться про два Закони України від 08.11.2018 р.:

  • № 2611-VIII — «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» (далі — Закон № 2611);
  • № 2612-VIII — «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (даліЗакон № 2612).

З якого дня запрацювали ці Закони?

Оскільки їх офіційно опублікували в «Голосі України» № 223 за 24.11.2018 р., то відповідно до прописаних у них норм ці Закони запрацювали з 25.11.2018.

Винятком є окремі положення Закону № 2612 про відповідальність. Тож, на 180 днів пізніше стануть обов’язковими правила щодо відповідальності за:

1) передання транспортного засобу (далі — ТЗ) особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного в митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження особі, яка безпосередньо не ввозила його на митну територію України чи не поміщувала в митний режим транзиту, за винятком випадків, коли в ТЗ знаходиться особа, що безпосередньо ввозила його на митну територію України чи поміщувала в митний режим транзиту, а так само використання такого ТЗ для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні (нова ч. 4 ст. 469 Митного кодексу України, далі МКУ);

2) несвоєчасну доставку товарів, у т.ч. ТЗ особистого користування, ТЗ комерційного призначення та документів на ці товари до органу доходів і зборів призначення, видачу їх без дозволу органу доходів і зборів або втрату (нова редакція ст. 470 МКУ);

3) перевищення строку тимчасового ввезення товарів, у т.ч. ТЗ особистого користування, ТЗ комерційного призначення, або строку тимчасового вивезення товарів чи втрату ТЗ (нова редакція ст. 481 МКУ);

4) керування водієм ТЗ, щодо якого порушено обмеження, установлені МКУ, а саме: порушено строки його тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту; ТЗ використовується для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні; ТЗ передано у володіння, користування або розпорядження особі, яка не ввозила його на митну територію України або не поміщувала в митний режим транзиту (ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, далі — КпАП) Розлогіше про це див. далі.

Законом № 2611 змінено порядок визначення суми акцизного податку на підакцизні авто. З нього ми й розпочнімо.

Акциз на «євробляхи»: скільки платити?